Thursday, May 06, 2010

Who I Share My Birthday with

semalam, kelas aku terpaksa melaksanakan B.I.G(bina insan guru) pada pukul 9.00p.m
(yes u heard me rite, 9.00 p.m!) apa kerja big buat tgah malam-malam niE?
ceritanya apabila kawasan landskap yg kami buat di renovate, dan semua usaha selama berminggu-minggu, lenyap dalam sekelip mata, dan terpaksa lah kerja peyelenggaran dilakukan.

ini lah kawasan yang menjadi tapak permainan kami untuk berminggu-minggu

selepas semua selesai pada pkul 12.15 a.m .
dak2 kelas aku suprise aku dengan sand-made cake, paper-burned candle dan air kolam penuh dengan lumpur. perhhh! kemasinan yang melampau. although, this is not what i dream for( bday in a strip club, huahuahua!) tetapi masih best, smpi kepala aku pusing mabuk dengan tahap keasidan air tersebut. Terima Kasih clasmateku! ur guys the best!!

aku balik dalam jam 12 lebih smlam. membersihkan diri dari kekotoran yang melampau (nasib xde gambar ak basah melekit)
so i go online for a few min before crawling to sleep.
chat2 dgn member2 aku dkat sabah. smua tgah sibuk ngan exam la, malas nak kacau, so ak layan la web2 yang ad kat world wide web. terjumpa la satu web, "born on may 6th"..huhuhu, a lot of huge name there..so, i list some of the name that im pretty sure u know.

1. TONY BLAIR


born on 6th may 1953.
UK prime minister from 1997 to 2007. beliau hilang kuasa disebabkan beberapa skandal dan isu beliau mengenai polisi di Iraq, serta hubungan dengan Israel. walaupun rmai org benci mamat ni, tapi terkenal la juga..hahaha.


2. GEORGE CLOONEY


born on 6th may 1961.
Actor dan "Sexiest men alive" dari People Magazine.
siapa tak kenal Dr.Doug Ross dari siri ER., dah tua pun masih macho, pergh, awek2 dia smua muda2 ag..hahaha.. sangat famous dikalangan wanita.
antara movie2 dia yang aku rasa best; Batman, the peacemaker, ocean eleven, twelve, thirteen dan up in the air..
tetapi satu aku suka tentang George ialah pendapat dia tentang politik(beliau seorang liberal) dan masalah di Iraq.

"
You can't beat your enemy anymore through wars; instead you create an entire generation of people seeking revenge.... Our opponents are going to resort to car bombs and suicide attacks because they have no other way to win.... I believe (Rumsfeld) thinks this is a war that can be won, but there is no such thing anymore. We can't beat anyone anymore."


3. ROBERT H. DICKE


born on 6th may 1916
physicist. mungkin ramai tak kenal beliau ini, tetapi kepada budak2 yang ambik fizik mesti tau robert h.dicke. beliau adalah pencipta Dicke radiometer, satu alat untuk menerima gelombang micro. sumbangan beliau banyak dalam astro fizik, atomik fizik, kosmologi dan graviti, hampir sama dengan Einstein.


4.SIGMUND FREUD


born on 6th may 1856.
psychiatrist dan psychology profound . smua bakal-bakal guru pasti tau pasal beliau ini sebab dalam buku ilmu pendidikan ada satu bab pasal dia. teori beliau seperti ID, EGO dan SUPER-EGO. tetapi ada beberapa perkara yang aku mushykil tentang teori beliau, salah satunya ialah pschosexual yang membincangkan keenakan selepas melabur (berak!). huhu.


5. STANLEY MORISON


born on 6th may 1889
typographer and designer. OK fellow friend, kowg mesti tak kenal beliau ini, siapakah beliau ini?
Kowg tau tak pasal TIMES NEW ROMAN.. ye, font yang slalu kowg gne tu..ahhh, ni arr pencipta font tersebut.


Ada banyak lagi nama dalam list tu, tapi yang ini je la ak kenal.
ok la setakat ini je la aku buang masa..exam da dkat, aku lom study apa2 lagi..hotak aku hambur dengan pasir semalam..hahaha.
kowg boleh cuba sendiri cari sape yang kongsi hari jadi dengan kowg kat web ni:
http://www.nndb.com/
pastu g search columm dia "born on **th **** 19**".
slamat mencuba.

No comments:

Post a Comment